50 Cent laat het er niet bij zitten. De rapper is de drijvende kracht achter de uitdrukking “No Diddy” op sociale media, bedoeld om de in opspraak geraakte magnaat Sean “Diddy” Combs belachelijk te maken. Hij heeft deze uitdrukking gebruikt tijdens interviews en in bijschriften op Instagram, maar de uitdrukking kreeg op 24 april extra aandacht toen Gucci Mane het nummer “TakeDat” uitbracht. Gedurende vier minuten valt Gucci de oprichter van Bad Boy aan door na elke zin “No Diddy” te zeggen, en 50 vond het geweldig. Hij was zo’n fan van de diss van Gucci dat hij deze op zijn eigen Instagram-profiel heeft gerepost met een goedkeuring.
“Verdomme,” schreef 50 in het bijschrift. “Wop heeft die hit genomen. Deze Diddy GEKLAAPT.” Niemand is openlijker kritisch geweest op Diddy dan 50, vooral nadat de strafrechtelijke beschuldigingen begonnen binnen te stromen. Hij plaatste foto’s van de inval in Diddy’s huis in maart en vond zelfs tijd om een vrouw te prijzen die een “No Diddy”-bord vasthield tijdens een ceremonie in Shreveport. De rapper van “21 Questions” voegde de daad bij het woord door Diddy rechtstreeks aan te spreken in het bijschrift. “Dat heb je verdiend door met mij te sollen,” voegde hij eraan toe. Fans stroomden naar de reactiesectie en suggereerden dat 50 een remix van “TakeDat” zou moeten maken.
50 Cent en Gucci Mane zitten historisch gezien op één lijn. 50 steunde de East Atlanta Santa toen deze in 2022 een diss track tegen Jeezy uitbracht, getiteld “Rumors”. De track had een verwijzing naar de “geest van Pookie,” en 50 ging live op IG om mee te rappen terwijl hij zijn beste Gucci Mane-impressie deed. 50 had eerder zelf ruzie gehad met Young Jeezy, dus er was geen liefde verloren tussen de rivalen. 50 en Gucci, die vaak met elkaar vergeleken worden, werkten ook samen aan het nummer “Recently” in 2013.
De mogul van G-Unit zet zijn anti-Diddy-campagne achter de schermen voort. In december kondigde hij plannen aan om een documentaire uit te brengen die zich richt op de verschillende seksuele misdrijven van Diddy. “De Diddy-documentaire is in ontwikkeling door G-Unit Film en Television met 50 als uitvoerend producent,” zei een vertegenwoordiger. De opbrengsten van de documentaire zullen worden gedoneerd aan slachtoffers van seksueel geweld en verkrachting. Een releasedatum is nog niet aangekondigd.